اعلام تصمیم رهبر طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه تا پس‌فردا-راهبرد معاصر

اعلام تصمیم رهبر طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه تا پس‌فردا

وزارت آموزش و پرورش طالبان اعلام کرد که روز پنجشنبه هفته جاری فرمان رهبر طالبان درباره بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را اعلام می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 12
کد خبر: ۱۴۲۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر قرار است که مقام‌های وزارت‌های آموزش و پرورش و امر به معروف و نهی از منکر طالبان درباره‌ مدارس دخترانه یک نشست خبری در کابل برگزار کنند.

وزارت آموزش و پرورش طالبان، رسانه‌ها را به این نشست دعوت کرده و گفته است که موضوع نشست «باز شدن مدارس براساس فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان» است.

طالبان حدود 250 روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است، که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

ناظران بین‌المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده‌هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان ( اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.

به گزارش فارس، حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند اما علی‌رغم گذشت بیش از 11 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار